Dinsdag 21 juli pingyao

21 juli 2015 - Jinzhong, China

Vandaag gingen we iets nieuws uit proberen wat Djoser nog nooit heeft gedaan. We zijn naar de Mian Shin berg geweest. Dat is een berg die geprivatiseerd is. Daar rijdt een groene hop on hop off bus naar boven en dan kun je steeds tempels en andere dingen bezichtigen. Wij hebben uiteindelijk 4 stops gemaakt. 1e was aan het begin van de berg een drakenkop te zien. 2e stop was een 10 jaar oude tempel welke dmv van heeeeel veel trappen naar boven moesten lopen. We zaten dat 600 hoogte. De tempel was tegen de berg aan gebouwd. Ook waren er trappen zigzaggend tegen de muur gebouwd. De 3e stop was het leukste. De jungel trappen met watervallen hier kon je dmv touwladders en trappen naar boven. De kids vonden dit fantastisch. Wel moest er een ouder mee want het was aan het regenen, dus de gids wilde de verantwoording niet nemen. Toen we dit gedaan hadden zijn we weer met de bus terug gegaan naar het hotel. Nog even lekker lekker met z'n alle Chinese pizza gegeten en toen om 19.30 de tuktuks in naar het station. Om 20.40 kwam de trein. Roeland had gezegd dat de trein maar 3 min stopte. Hij moest ervoor zorgen dat 19 man en koffers dan allemaal in de trein moesten zitten. Nou dat is gelukt hoor!! Niemand was op het perron achter gebleven hihi.
Toen we in de trein zaten moesten we onze bedden zoeken. Maar er waren allemaal chinezen die op onze bedden lagen. Gelukkig gingen die de volgende halte eruit en hadden wij weer plek en rust. Om 22.30 ging het licht uit in de trein en zijn we allemaal ons mandje ingegaan. T.o.v. De vorige treinreis had is nu wel lekker geslapen.