Woensdag 5 augustus

5 augustus 2015 - Hong Kong Island, China

Vandaag onze laatste dag in China. Aangezien we nu eindelijk een hotel hebben met een zwembad hadden wij afgesproken om vanochtend om 7 uur te gaan zwemmen. De kids stonden dan ook fris en fruitig om 7 op de gang. De ouders iets minder uitgelaten. Daarna lekker 1,5 uur in zwembad gespeeld en konden we om 9,30 uur Hongkong gaan bekijken. We besluiten dit met 4 gezinnen te doen. De mannen zijn van
 de navigatie en uitzoek werk en wij vrouwen hobbelen er gezellig achteraan. Het is erg warm in Hongkong, wel 40 graden en een hoge lucht vochtigheid. Eerst met de metro naar Victoria Peak. ( stond bij mij op het lijstje to do) en dan met een tram de berg op. Boven op de berg heb je dan prachtig uitzicht over heel Hongkong.
Toen weer terug naar beneden en zijn we met de veerboot overgevaren naar klowloon. Dat is shopping centrum van Hongkong. Eerst de straat met dure auto s en winkels bekeken en toen naar ons niveau........de esprit hihi. Uiteindelijk via een park bij een markt terecht gekomen. Lekker geshopt en toen weer terug met de metro naar het Panda hotel. Om 20 uur afgesproken in de lobby, wat bleek Wouter, lisette en Joran zijn ook naar Hongkong gekomen . Wouter mocht gelukkig weer vliegen en toen hadden ze aan de verzekering gevraagd of ze met onze vlucht weer terug konden om zo de vakantie goed af te sluiten. De kids waren allemaal prettig verrast en Joran werd weer gelijk in de groep opgenomen.
Nu gaan we moe en voldaan ons bedje in. Morgen de vlucht weer naar huis

1. O peter en t cora:
    22 augustus 2015
    als de mannen er toch niet waren, wat zou er dan er van terecht komen Hi Hi.